Grudzień 24, 2016 / by admin / TELEFONY / No Comments

Wzrost znaczenia m-commerce: mobilnej sprzedaży

Wraz z początkiem nowego roku IBM odnotował wzrost zainteresowania klientów jeśli chodzi o dokonywanie zakupów internetowych poprzez kanały urządzeń mobilnych (tzw. m-commerce). Łącznie 13% zakupów online dokonywana jest za pomocą urządzeń przenośnych.

Jest to dobry początek roku, nie tyle dla firmy IBM i raportu, co całego e-commerce gdyż sprzedaż przez komórki napędza obrót w całej branży ? po prostu kupuje sie łatwiej i szybciej. Wykorzystywanie urządzeń mobilnych staje się więc nie tylko trendem, ale standardem w obecnych czasach. Rzecznicy firmy są przekonani, że w tym roku zanotujemy dalszy wzrost znaczenia urządzeń mobilnych w codziennym życiu.

Również serwis Direct Marketing News zainteresował się tematem i wraz z IBM wskazał na wzrost użycia nie tylko smartfonów, lecz również tabletów ? głównie firmy Apple jak iPady, stanowiące 5% użytkowanych urządzeń mobilnych.

Dzięki częstszemu użytkowaniu urządzeń mobilnych, przede wszystkim coraz więcej osób korzysta z serwisów społecznościowych takich jak Facebook. <!?more?>Umieszczanie wpisów i śledzenie znajomych jest wygodniejsze, gdy możemy dokonywać tego za pomocą podręcznego, małego urządzenia (w trasie) ? choć nie zawsze szybsze.

Według Jaya Hendersona z IBM jest to zasługą cech charakterystycznych dla tych urządzeń ? dostępność, dyskrecja, coraz większa łatwość użycia. Należy stawiać przede wszystkim na możliwość personalizowania sprzętu. Koncern poszerzył także swoje kompetencje o dział zajmujący się optymalizacją ? poprawianiem stron internetowych sprzedawców, ma to zaowocować zwiększeniem wyników sprzedaży (zarówno usług IBM jak i firm które skorzystają z konsultingu m-commerce).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *